Üdvözöljük a Szegedi Baptista Gimnázium és Technikum weboldalán

Aradon emlékeztünk meg a vértanúkról

A Szegedi Baptista Középiskola 9. évfolyamos nappalis osztályai és estis tanulói a tanáraikkal együtt az eredeti történelmi helyszínen, az aradi vértanúk emlékművénél, koszorúzással egybekötött műsorral emlékeztek meg az október 6-án mártírhalált szenvedett 13 honvédtábornokról, és ellátogattak a világosi várhoz is.

A Szegedi Baptista Középiskola vezetősége még szeptemberben döntött arról, hogy az aradi vértanúk emlékére szervezett ünnepségét Aradon tartja. A diákok vállalták a felkészülést az ünnepi műsorra, és izgultak, hogy külföldre megyünk, volt, aki még nem járt Romániában. Október 7-én, vasárnap kora reggel autóbusszal indultunk Szegedről.

Először a világosi Bohus-kastélyban az 1848/49-es szabadságharchoz kapcsolódó történelmi kiállítást tekintettük meg. Nagy érdeklődés övezte a korabeli fegyvereket, és azt az asztalt, amelyen valószínűleg aláírták 1849. augusztus 13-án a világosi fegyverletétel okmányát.

Ezután az egyre meredekebb hegyoldalon vezető kavicsos ösvényen felgyalogoltunk a festői szépségű középkori várromhoz. A hegyre való mászás nehéz és fárasztó volt, voltak, akik megálltak pihenni, de a fáradalmat kárpótolta a kilátás. A gyönyörű napfényes időben, a magasból, ameddig a szem ellát, elénk tárult az Alföld és a Zarándi-hegység vonulatainak találkozásánál a lenyűgöző táj panorámája. Itt egy kis pihenőt tartottunk, majd elindultunk lefelé. A hegyről lefelé vezető meredek úton egymást is segíteni kellett.

Aradra 14 óra után érkeztünk. A vértanúk emlékművénél a nappalis tanulóink ünnepi műsort adtak elő, felidézték a 13 hős honvédtábornok utolsó mondatait, amelyek üzenete minden magyarhoz szól: „Krisztusé legyen a szíved, és magyar népedé az életed.” Ezután a két tanuló az emlékműre fektette a nemzetiszín szalaggal átfont koszorút, majd közösen elénekeltük a Himnuszt. Ezt követően Arad belvárosában Zala György híres alkotását, a 2004-ben újra felállított Szabadság-szobrot tekintettük meg.

A tanulói vélemények szerint nagyon szép volt az ünnepi megemlékezés, jó volt a kirándulás, mindenki jól érezte magát.